ciprian muntele

un început bun

Posted by muntele on February 20, 2009

două mici întâmplări simpatice trăite în cele doar câteva zile în care am scos aparatul foto din casă.
prima, în faţa magazinului cocor. încercam să fotografiez noua clădire din sticlă, în contrast cu biserica de alături (deh, mici trăiri de artist în devenire). la un moment dat, lipit cu ochiul de vizor fiind, simt cum o mână nesigură mă trage de geacă. un bunic simpatic, cu un zâmbet semi-prevestitor: “nu vă supăraţi, dacă aveţi puţin timp să vă zic ceva”. nu prea înţelegeam ce legătură poate exista între problema omului, ce părea destul de acută, şi demersul meu fotografic. accept dialogul, aşa că omul continuă: “domnule, ştiu că poate nu e treaba dumneavostră, doar vă spun aşa, dar nu sunt veceuri la unirii! (?!?)”. s-avem pardon, dar m-a buşit râsul. nu cât să fac pe mine, dar suficient cât să-i dau omului de înţeles că nu eu sunt rezolvarea lui.

a doua, într-un mall în bucureşti, fotografiam un eveniment public. seara, la închidere, un tip mă roagă să-l trag în poză. pe el şi pe prietena lui- în sfânta zi de valentine’s day-, cu rugămintea să-i trimit imaginile pe mail. fericirea lor însemna şi fericirea mea, aşa că, deşi, oficial, eu îmi terminasem treaba pe-acolo, accept. rezolv problema, toată lumea zâmbeşte, doar că la final mi se întinde o mână dreaptă fermă cu o palmă uşor încovoiată. răspund cu aceeaşi mână dreaptă scurtei prietenii contextuale, moment în care simt fiorul. scurt, dar adânc. mi se lipise în palmă o bancnotă de 5 lei. am râs şi de data asta. doar că mult mai târziu.

14 Responses to “un început bun”

  1. dedi said

    faptul ca ti-a dat bani pe NV e un semn bun, inseamna ca esti “doctor” in fotografie…sau medic, ma rog. 🙂

    iar faza cu veceurile e dilema veche. poate batranul e arhitectul statiei unirii si acum isi plange eroarea pe unde apuca. 🙂

  2. muntele said

    mă bucur că n-a “plâns” mai mult, cine ştie, acum aveam aparatul la uscat. 🙂

  3. anne said

    vreau sa vad si eu poza alora doi, sa ma bucur de bucuria lor din sfanta zi de 14 februarie. trimiti?

  4. NanE said

    Oare ce va rezerva sf.zi de 24 eroului nostru?

  5. axl said

    Deci ai luat banii?

  6. muntele said

    MĂ!

  7. anne said

    i’a luat si a mancat doua eclere de ei.

  8. muntele said

    poate doar în mangalia să mai fie eclere cu 25 de mii. alea rămase de astă-vară.

  9. anne said

    mi’am imaginat ca ai tras si cofetara in poza si in loc de plata, ti’a facut reducere.
    sau cum, n’a fost asa..?

  10. muntele said

    văzusem eu că e furtună în mangalia, dar nu credeam că e chiar atât de puternică.

  11. anne said

    daca am fost prea condescendenta, apasati tasta diez.

  12. dicles said

    fa-ti tricou dala cu “inteletualo romeno, 5 RON”

  13. shumudica said

    si uite asha au venit si primii banutzi din pasiunea pt arta ….

  14. muntele said

    primii. bine zis.

Leave a Reply

 
