ciprian muntele

cfr cluj

Posted by muntele on November 13, 2008

nu cred că mai există tren în românia care să nu întârzie. un minut, două, o oră, o viaţă de om, dracu sa le ia că n-ajung niciodată la timp.
sper că s-a înţeles că nu la fotbal o să mă refer aici. ci la două călătorii, în două lumi diferite, dar suprapuse.
bucureşti- cluj şi retur.
dusul cu acceleratul, întorsul cu un intercity. în accelerat spre cluj se fumează în continuare în draci. toţi stiu că nu e voie, îi vezi cum se uită stânga-dreapta să nu fie prinşi. e plin de rufoasele si mizerabilele genţi de rafie- bune de făcut brand de ţară din ele. plus că nu scapi de cerşetori şi vânzători ambulanţi. altfel, tren ok.
în intercity-ul spre bucureşti am văzut lumea citind reviste-vogue şi one-, săptămânale sau cărţi. într-un singur vagon am numărat 12 laptopuri. toate deschise şi funcţionale. şi miroase pe alocuri a parfum de femeie.
(cretini sunt şi într-o parte şi in alta, diferă proporţiile).
logica ce-ar spune? că ţăranii pleacă din bucureşti şi că oameni mişto vin în cohorte spre noi de la cluj. păi dacă-i aşa, la ce diferenţe-s între oraşele-astea două, parcă mă cam ia valul ţărăniei.

în fine, de fapt, mă apucasem să scriu pentru altceva. n-am înţeles un lucru, vechi dintotdeauna, dar pe care abia acum l-am conştientizat. de ce-şi spun oamenii, inclusiv eu, la plecarea din tren ” la revedere”? in viaţa mea nu mi-am dorit să mă revad cu nimeni întâlnit aiurea într-un tren!!! şi atunci? de ce ne spunem la revedere când ieşim din lift? de ce spun la revedere când mă sună o doamnă de la bancă pe care n-am s-o mai reaud niciodată? singura posibilă revedere cu toţi oamenii ăştia o să fie pe lumea aialaltă. pentru mine, tot un fel de cluj şi ea.

12 Responses to “cfr cluj”

  1. anne said

    azi am asteptat 2 ore 20 in gara de nord sa soseasca trenul pe care trebuia sa’l iau spre constanta.
    care a mai acumulat si pe drum o intarziere de nuvreausaspun cate minute.

    deci, bun venit postul asta azi.

    iar tie, la revedere.

  2. muntele said

    lucrurile sunt limpezi acum, atunci cand am plecat la cluj am luat un tren care venea de la constanta. si care a intarziat, of course.
    lasa, nu fi trista, macar voi aveti iesire la mare

  3. voxideea said

    pai, daca ei vor sa te revada… zi’le si tu “adio” ca poate pricep ideea.

    de cele mai multe ori imi face placere sa merg cu trenul. uneori conversatziile din tren sunt foarte faine. daca ai noroc. atatea ore si un spatziu asa de mic(ca sa nu zic intim). asa am cunoscut o cantareatza de opera care calatorise prin toata lumea. eram mai mica si imi placea sa ascult povesti. tin minte ca din compartimentul ala nu mai vroia sa coboare nimeni la destinatzie…

    normal ca am zis “la revedere”. n’am mai revazut’o, dar inca n’au intrat zilele in sac 😀

  4. andreea said

    ah, ai fost la cluj. ce misto! cum mai e clujul? sa vezi cum e acceleratul ala “gresit” spre cluj, de la 16.45 care treci prin craiova si tg jiu. face vreo 11 ore, sau 13 daca e vara si e o experienta absolut inedita.
    asa… spaniolii, in unele regiuni, isi spun adios. mie nu-mi pica bine cand ma salutau toti oamenii la care le ceream directions, cu adio. parca-mi vinea sa le zic: stai, ca poate ne mai vedem! nu-mi spune asa adio final!

  5. schumitza said

    ai fost la cluj si nu m-ai cautat? rusine, rusine sa-ti fie! azi nu mai placem munti clandestini

  6. muntele said

    o sa astept cuminte pana maine.

  7. zalex said

    spunem la revedere pentru ca un adio, desi mai potrivit, e mult-mult prea scos din casablanca et. co! la revedere nu se traduce prin “o sa mai vorbim cand o sa ne mai vedem”, ci mai degraba prin “hai, pa!” pentru necunoscuti.

  8. Io crecă e cu două tăişuri. De exemplu, acu vreo câţiva ani mă întorceam dintr-o ţară ex-sovietică şi am fost depozitată la Ploieşti de unde urma să îmi continuu drumu până în Bucureşti. Era 12 noaptea şi ofical nu mai mergea nimic spre Bucureşti. Nici tren, nici mircobuz, nimicuţa….E…şi în momemntul ăla mi-am dat eu încă o dată seama că trăiesc în ţara minunilor. Evident, exista un tren care întârziase vreo oră şi ceva. Şi el venea aşa cătinel-cătinel ca să mă ia şi pe mine. De atunci nu mă mai plâng niciodată dacă întârzie vreun tren. Are el treburile lui.

  9. letitzia said

    aaaaaaa, am crezut ca te referi la meciul din champions.

    asta cu cfr.u e poveste veche.
    bunicu meu zicea ca pe vremea lui, intre cele 2 razboaie, trenurile noastre erau mai precise decat alea elvetziene si cica se stia in toata europa.

    cat despre trenitalia, aici am vazut intarzieri mai mari si frecvente (pana la 4-5 ore inclusiv vara, deci nu din cauza zapezii etc) cum nu am vazut si prins niciodata in Ro.

    cu Foamea am avut 3 ore intarziere, cand cu inundatziile acum 3 ani, dar era justificat.

    si mai mult decat intarzierile, la CFR ma deranjeaza mizeria din trenuri, la cls II e dezastru, mai rau ca pe vremea lui Ceausescu.

  10. muntele said

    letitzia, e foarte posibil ca stră-străbunicul tău să-ţi fi spus că trenul cu aburi făcea fix 3 ore de la bucureşti până la constanţa. acum face 6 ore.

    cât despre Foame, ar fi interesant de descoperit câte trenuri ale Foamei a avut, sau mai are, cfr-ul. eu ştiu vreo 3.

  11. amira said

    ,muntele,,cu postul 61 , ai fost suuuuuuuuuuperb !!!!!!!!
    Am explodat in ras la citirea postului tau !
    Si uite asa am ajuns din link in link in januarie 2009 si la tine!
    M-a impresionat si mister Patrick Andre de Hilllerin pe care-l respect!… este vorba despre galceava cu Eugen Delcea !

  12. muntele said

    postul 61. habar n-am cum ai ajuns la numărătoarea asta. da’ te cred pe cuvânt.

Leave a Reply

 
