ciprian muntele

cei cinci de-acasă

Posted by muntele on September 30, 2008

în sera asta fac cinci ani de cînd, simbolic, îmi puneam tuciul pentru mămăligă în geanta cu care urma sa plec definitiv la bucureşti. că gestul s-a dovedit a fi până la urmă unul foarte practic, asta într-un episod viitor cu poze.
nu regret, nu plâng şi nu mă vait de oraşul care între timp m-a adoptat. mi-e drag, îl iubesc pe alocuri şi simt că, deocamdată, aici mi-e rostul, deşi mă ia frecvent ameţela malaxorului în care am intrat.

într-o mică şi fugară listă a lucrurilor bune sau rele care îmi încarcă viaţa în bucureşti, pot spune că

urăsc( uneori chiar de moarte):
centrul vechi al oraşului(latter edit: actualul centru vechi care arată groaznic pe alocuri, rămas la veşnicul stadiu de proiect), comerţul de trotuar, atmosfera cenuşie din staţiile de metrou, coşurile de gunoi( acolo unde sunt), taximetriştii, comerţul stradal, clădirile de sticlă ridicate fără nici o noimă, câinii vagabonzi, primarii de sector, ţepuşa lui ghilduş, pasajul de la universitate, gara de nord şi priveliştea primilor 10 kilometri făcuţi cu trenul, griul, sectorul 5, praful, motoriştii de noapte, reclama luminoasă de pe clădirea ase-ului, cretinii care lipesc afişe aiurea, bannerele de pe clădirile istorice, încrâncenarea oamenilor de peste tot, campaniile electorale, crucile de pe marginea drumului, bucureştenii care urăsc provincialii, provincialii care urăsc bucureştenii, bucureştenii care urăsc moldovenii, ardelenii care urăsc bucureştenii, steliştii care se bat cu dinamoviştii, rapidiştii care sunt singuri împotriva tuturor, mârlanii din poliţie şi jandarmerie(or fi ei peste tot, dar procentual, aici e o problemă), haosul de pe străzi, milioanele de kilometri de cabluri care atârnă peste străzi, gropile care stau luni întregi până se astupă la loc, controlorii de la ratb, concertele date moca de primărie &amd.

iubesc(admir, îmi place, respect, mă bucură)
– bucureştenii relaxaţi şi care zâmbesc, vânzătorii care fac acelaşi lucru(eu chiar am întâlnit câţiva), cinema studio, trupa byron, câţiva oameni din jurul meu care probabil nu vor şti asta niciodata, cărtureşti, cafeneaua actorilor din tineretului- doar ziua, ceainăria de la cotroceni- dacă o mai exista, călătoriile cu metroul în care mă îndrăgostesc în fiecare dimineaţă(seara femeile sunt altfel), grădina botanică, muzeul satului, casele din cotroceni şi primăverii, red bull flugtag, crama doctorului puşcă, bucureştiul în prima zi de după paşti, de după revelion şi în ziua summit-ului nato, răsăriturile pe care, rar, apuc să le prind de la mine de pe balcon.
dar poate cel mai mult îmi place aici senzaţia de început permanent pe care o am încă de când am venit.

şi să nu uit că acum 5 ani iubeam ca un nemernic. acum sunt doar un nemernic.

33 Responses to “cei cinci de-acasă”

  1. 2nash said

    Pai…le cam meriti. Pe alea frumoase. Iar in nimicnicia ta, nu esti chiar un nemernic, daca-mi permiti sa spun asta, in barba mea de ciorbar. 🙂

  2. licurici said

    toate ca toate (trec chiar și peste aia că urăști ardelenii – indiferent de ce fac ei, tu nu ai voie sa-i urăști 🙂 ), da’ cu centrul vechi al orașului ce ai?

  3. anne said

    nu esti nemernic, esti doar uneori rau.
    neno.

  4. dicles said

    dai bairam de cincinalul asta?

  5. laura said

    mie mi-ar plăcea mult să dezvolți asta cu îndrăgostitu’ dimineața și cum sunt alfel femeile seara. 🙂 would you?

  6. oe said

    ai uitat de byron.

  7. auzi… da aparat foto cand o sa ai? 😀 😀 😀

  8. muntele said

    da, am uitat, deşi n-ar fi trebuit. mi-am permis să editez.

    laura, nu e foarte mult de dezvoltat. de regulă, lumea care circulă cu metroul pe la ora şase seara vine de la muncă. şi tot de regulă, la ora aia, zâmbetul de peste zi dispare complet. nu e o regulă absolută, dar mergând zilnic cu metroul, lucrul ăsta chiar se simte.

    diclesj, eu cu tine nu vorbesc. pentru că am văzut meciul fără tine. sau pentru că tu ai văzut meciul fără noi.

    anne: cum spuneam, leagă caii la plecare. veiaţa e grea aici.

    licurici: mă refer la actualul centru vechi al bucureştiului. în care cu siguranţă nu ai fost. dar am editat şi aici. şi crede-mă că cel mai mult în oraşul ăsta îmi doresc cu adevărat un centru vechi.

    doinaş: n-ai tu idee ce ciorbă mi-a ieşit în weekend. crapă solniţa de invidie.

  9. muntele said

    bă, 7, nu răspund la provocări. decât luna viitoare. când oi rezolva şi problema asta.

  10. anne said

    ti’am mai spus, am sa leg magarul, la sosire.

  11. muntele said

    aproape că mi-ai smuls un zâmbet.

    mai poţi încerca.

  12. cayetana said

    bucureştiul are o singură calitate: dimensiunile mari ale clădirilor şi străzilor.
    de urât, aş mai găsi încă o mie de lucruri, dar de iubit … încă mai caut.

  13. Nane said

    chestii – ca (,) cladiri nu le pot spune- de/din sticla, am văzut ca mai au de gînd să faca.

    cafeneaua actorilor din tineretului- m-am nimerit pe acolo in timpul serii. dar nu mi-a plăcut servirea.
    iar centrul vechi mie mi se pare fain (daca ar termina si “re” uatever). sper sa nu dispara cladirile cu oarece traditie si graffurile. 😀

  14. muntele said

    o,kay, degeaba is cladireile mari, daca au camerele mici. uite, eu locuiesc intr-un apartament cu 3 camere, dar stau in camera copilului. ceea ce nu funny deloc. 🙂
    cat despre strazi, or fi ele mari, da uiti si ca 1 milion de masini, din 4, sunt in bucuresti. ceea ce, de fapt, face ca strazile sa fie a dracu de mici.

    nane, vreau un centru istoric asa cum exista in marile capitale. ce-avem noi acum e o voma ordinara.

  15. cayetana said

    🙂 nu vreau să te contrazic, muntele, ba chiar îţi şi mulţumesc. acum mi-am revenit, nu-mi mai place nimic la bucureşti, ca înainte :)))))

  16. muntele said

    te-a pus dracu sa calci in moldova. acum stai si sufera. 🙂

  17. Ciocio said

    vreau un centru istoric asa cum exista in marile capitale.
    …şi în oraşele din vestul româniei…

  18. vasilyi said

    sa-l mai aud pe-ala de zice ca-s mari strazile…..
    PUSTII sa fie, muica!
    PUSTII!

    ‘ti-ai dracu cu economia voastra de piata si cu firmele particulare!!!!
    tre’ sa scriu un mail la primarie!
    sa-l trimit pe primar la origini, fie ca-s ele in ma-sa sau in tac-su.
    http://www.ps2.ro/Pagini/DespreNoi/Primaria/Conducere/Primar.htm
    de obicei nu ma prea implic eu in ceea ce carnatarii astia numesc politica da’ un drum pana la primarie tot o sa fac zilele astea, cu traista plina de pietre.
    daca nu mai apar, stiti c-am disparut in subsolurile primariei 😛

  19. muntele said

    da’ imi dai mie bicla?

  20. vasilyi said

    care dintre ele?
    ca momentan am 2 jumate :))))
    si mai astept sa-mi vina una acasa.
    de aia sunt really-really inlove

  21. muntele said

    pe cealalta dai-o lui gabi. adica tot mie.
    iar jumatatea, nu stiu, da-o si tu la pisici…

  22. andreea said

    tre sa recunosti ca centrul vechi e inedit. pe de o parte locuitorii caselor, tiganii, pe de alta strainii, emo, noi. Pe de o parte magazinele cu rochii de mireasa, pe de alta localurile frumusele si din lumea noastra. Casele superbe candva care stau sa cada, cele cateva cladiri atent renovate. galeriile de arta, birtul ala cu manele si scaune de plastic de pe colt, croitoriile si palarieriile (cum s-o fi zicand) din alt timp. drumurile prafuite ca in vama si cele doua strazi pavate si luminate. si tiganii aia care fac foc iarna in fata casei de pe caldarari parca (nu sunt sigura care e strada, acum) sau unii chiar in casa. si amsterdam cafe. si teatrele. intr-un loc asa de restrans, de fapt. tre sa ma bucur totusi ca sunt toate in spatele blocului meu, dar noaptea, cand ma intorc acasa de acolo, o iau pe franceza care abia acum incepe sa capete forma, e neluminata, cu ganguri imputite si pisici care sar din gramezi de gunoi. si la capat sunt niste grupuri de tiganusi, despre care am ajuns sa invat ca sunt inofensivi.

  23. carmen said

    bucurestiul e surprinzator. niciodata nu inceteaza sa te surprinda.

    in afara de brasov, care m-a lasat putin “wow”, nu am gasit alt oras in tara despre care sa pot spune ” cred ca as putea locui aici”.

  24. carmen said

    ps: mi-a placut ” acum cinci ani iubeam ca un nemernic. acum sint doar un nemernic”.

    cred ca mi-a placut cel mai tare, din tot postul.

  25. muntele said

    andreea, uite de-asta faci tu fotogarfii misto. ca stii ce sa vezi.

    carmen, stiu ca ti s-a mai spus, stiu ca ai auzit de nenumarate ori asta, dar fa tot posibilul sa ajungi in centrul vechi al sibiului. n-o sa vrei sa-ti iei casa acolo. doar ai sa te simti bine. spre foarte bine.

  26. andreea said

    bucurestiul asta e tare fotogenic si in fiecare seara ma culc trista ca nu am fost in stare sa fac toate pozele pe care le-am vazut in ziua aia. si centrul vechi, din punctul asta de vedere, e o adevarata bijuterie. doar de asta il pozeaza toata lumea. dar cam superficial din pacate. (me included) dar saracu orasu asta.. il ditrug astia (arhitectural cel putin). tre salvat. de ce nu-l salveaza nimeni! sincer spun, de un an de cand sunt si eu pe aici, l-am iubit si urat la fel ca tine. hm. poate il urasc ceva mai putin, totusi, ca nu-l cunosc asa de bine. ca in dragoste: defectele apar incet, incet. e bai cand ajung sa fie mai multe. la tine-mi pare (cel putin in numar de semne) mai mare lista cu ce urasti.

  27. Delia said

    hhee..eu fac fix 3 de cand am facut ocolul iasi-bacau-bucuresti. si sunt zile in care imi place aici de mpr. si zile in care m-as exila altundeva.si gata. la mai multi aici si sa ne vedem mai des, dar nu in Bacau:).

  28. Delia said

    mor:))..pardon..emotia, domnle

  29. cayetana said

    munti, mai scrie tu si altceva, ca dam prea multa atentie bucurestiului si nu merita.
    ăîâşţ.

  30. Cougar said

    î.
    nu se poate.
    tocmai î.

  31. Cougar said

    a, ba nu. e.
    pardon.
    continuaţi.

  32. muntele said

    bă, sigur eşti ok după accidentul ăla?

  33. io io said

    am intrat intamplator p-aci si am dat click pe un video ce l-ai pus cu Byron. si in timp ce ascultam, arunc un ochi pe “iubesc” si vad listate acolo niste lucruri care imi holbeaza un pic ochii cu tot cu ochelari. who is this? this is muntele, citesc mai sus. bine, bine, da’ am ajuns io Mahomed la Muntele exact ca la o oglinda – si mie imi plac intocmai alea de le-ai pus acolo!!! minus femeile din metrou, alea tinere, sa zicem, pe care as putea sa le admir asa fresh si aranjate de dimin dar de indragostit de ele nu,musiu, cause i’m too damn straight. ms de pontu cu Byron, ia sa mai ascult pen’ca abia acum am descoperit.

Leave a Reply

 
