ciprian muntele

când o să fiu mare…

Posted by muntele on March 26, 2008

partea fericită a copilăriei mele, de care mi-am dat seama mult prea târziu, e că mergeam frecvent la bunicii de la ţară, o ţară care era la capătul lumii. ţara în care iarna, după ninsoare, rar şi foarte greu puteai ajunge acolo cu maşina. din păcate, mai ajung în acel colţ de lume doar foarte rar spre deloc.

dar nu despre ţara mea vreu să vorbesc, ci despre țara lui razvan exarhu, acolo unde am ajuns de două ori şi de unde m-am întors de fiecare dată cu senzaţia aia euforică pe care o are orice puştan atunci cand revine acasă dupa prima lui tabără cu şcoala.

acolo am văzut cei mai mişto nori, acolo l-am întâlnit pe măgarul ciprian, am băut cel mai bun vin-făcut de mine-, am mâncat cea mai gustoasă ciorbă de gâscă şi o nesperată mâncărică de ştevie, am cunoscut cele mai simpatice mătuşi care s-au născut vreodată de-a lungul dunării, iar lista de fineţuri rurale poate continua.

din păcate mi s-a sfârşit filmul din aparat că v-aş fi arătat cum mi-s mâinile după ce am kilărit 4 duzi din faţa porţii. am inţeles acum de ce pianiştii sau chitariştii îşi fac asigurare la degete. 🙂

totuşi, câteva imagini tot am scos, de-aia zic eu, prin urmare, vorbă mare, când o să fiu mare, o să mă fac țăran! 🙂

16 Responses to “când o să fiu mare…”

  1. ela said

    Ma bucura faptu ca mai sunt persoane care pot vedea lumea si cu alti ochii.

  2. unuzero said

    nu-i timpul pierdut. oricum, sunt asa de multi in oras care se striga cu acest apelativ:” Bahhh tarane!!!!de ce te bagi in fata?! coada incepe de la usaaa!!! “

  3. Anonymous said

    mersi de ocazia de a-mi aminti, muntele. gata, nu mai sînt supărat pe tine.
    cît de aproape de oltenia e locaţia exarhului ? că mie-mi pare aproape.
    poza cu cocenii îmi trezeşte amintiri plăcut/dureroase.

  4. mits said

    poza covorasului facut la razboi imi umple sufletul de mandrie ca am apucat sa o vad pe strabunica lucrand la razboi si am in camera de la tara asa ceva pe dusumea. 🙂 frumosul s-a nascut la sat. ne intoarcem la aceste origini…cei care ne mai sesizam.

  5. muntele said

    de mandrie ar trebui sa te umpli ca ai apucat sa o vezi pe strabunica, zic eu. 🙂

  6. ihtys said

    nu imi place niciodata sa fac porumbul 🙂

    Cand o sa ma fac mare, vreau sa traiesc la munte…

  7. mihac28 said

    “Acolo”-timpul se opreste in loc si toate lucrurile devin Simple, acolo …ne bucuram de acele lucruri marunte, acolo …e Liniste , acolo si gindurile noastre se opresc din maratonul vietii , acolo…voi vrea sa fiu si eu atunci cind voi fi mare…

  8. mirunescu said

    total offtopic pe insemnare dar nu pot sa nu zic: mai munte, tu vrei sa te faci mare?

  9. Darius said

    Eu si consiliera mea pe probleme de “Ba, da’ tu cand mai faci sex?”, Licurici, dorim cu ardoare sa mergem, precum si sa fim hraniti, la acolo unde toarna-n blide acea tanti.

  10. Darius said

    Acum sunt informat ca, de fapt, ea “nu vrea”, in sensul ca “ba da”, deoarece ea nu se auto-invita acasa la oameni necunoscuti, “cum face taranul de Darius”, in sensul ca “asa e”.

  11. marmotha said

    dar nu esti destul de mare?!?

    faine pozicile 😉

  12. Adrian said

    Cand ma gandesc la “tzara” imi aduc aminte de ventuze baloshinde pe obraz, “auzi tzatzico ce-a facut ala a lu’ Prunete”, “hai fa, vino-ncoa”, miros de ciorapi cu tocana, shomoioage, cizme sparte, barbati mirosind a rugina, tutun si tzuica, porci injunghiati, furturi marunte, violuri ciudate, mana la frunte facuta cozoroc sau protita-n shold, toiege in spinarea vacilor, kilometri liniari de “doamne-iarta-ma”, trainicia camasilor din generatie-n generatie, caminu’ cultural, ritualuri de diochi, vraji, bocete exagerate, ilice & cusme, apa rece din fantana, dumnezeul de la capatul pogonului…

  13. muntele said

    darius, îţi promit că atunci când ‘oi fi eu gazdă, o să bem împreună o “îţâşă” la botu calului, o “îţâşă” de prune, evident, în timp ce licurici&friends o să sărbătorească o frumoasă vârstă a clubului de lectură cu nişte apă rece de la fântână. 🙂

    adrian, asta numesc eu sechele sănătoase. deşi la partea cu violurile ciudate, m-ai cam debusolat. un pic. 🙂

  14. Darius said

    Io de mâncare-s mai interesat. Da’ şi o îţâşă aş be’. Stai s-o adaug la definiţii.

  15. Druida said

    Mda, ce sa zic… te-am iertat de absenta de simbata, e valabila scutirea! 🙂

    Eu n-am avut ‘la tara’, am avut doar niste vacante petrecute la o tanti in Poiana Tapului… fugaream niste puisori de gaina cu frate-miu prin curte, asta stiu sigur!

  16. transp said

    ptiu, ce uratanie in ultima poza!!!
    bors de gaina sau de pui, nu-mi dau bine seara, a se observa, pus cu polonicul smaltuit, borcanoiul cu muraturi, beuturica aia ciudata si portocalie nuj ce e, dar arata imbietor, fata de masa inflorata, in curte afara, langa un gard facut de vitza de vie.
    si ca toate sa fie excelente, un Formula As
    ce tzara!
    🙂

Leave a Reply

 
